Pierwszy w Polsce ośrodek rehabilitacji stosujący metodę tlenoterapii wspomagającej leczenie schorzeń neurochirurgicznych, ortopedycznych, neurologicznych, poprawiająca ogólną sprawność organizmu.

Na czym polega

Na czym polega tlenoterapia w komorze z regulowaną atmosferą ?

Tlenoterapia

to metoda leczenia chorób i urazów, wykorzystująca ciśnienie, tlen, dwutlenek węgla i azot. W normalnych warunkach w surowicy krwi rozpuszczonych jest około 3 ml tlenu. W podwyższonym ciśnieniu do 1500 hPa zwiększa się natlenienie krwi. Dzięki podwyższonemu ciśnieniu przyśpiesza się migrację cząstek tlenu do komórek organizmu, co sprzyja regeneracji i rozwojowi.

Tlen

przenika nie tylko do krwinek czerwonych ale taże zwiększa się jego stężenie w układzie limfatycznym, płynie mózgowo rdzeniowym, osoczu i w układzie limfatycznym. Poprawia to ukrwienie, szczególnie w obszarach uszkodzonych, zmniejszają się obrzęki uszkodzonych tkanek, zmniejsza się namnażanie bakterii i zwiększa skuteczność terali antybiotykami. Natlenienie powoduje namnażanie komórek skóry i zwiększa produkcję kolagenu. Wzrasta aktywność przeciwbakteryjna.

Ciśnienie wyższe niż atmosferyczne

sprawia, że tlen przenika przez tkanki i pozbawia go barier fizjologicznych. Innymi słowy: tlen przenika tam, gdzie na co dzień nie ma szansy się przedostać i trafia np. do obszarów źle ukrwionych. Mogą to być miejsca po ciężkich kontuzjach, przeszczepach, poparzeniach, zakażeniach tkanek miękkich lub trudno gojące się rany..

Zabieg jest bezbolesny

Polega na wdychaniu tlenu w warunkach zwiększonego ciśnienia atmosferycznego. W czasie zabiegu w komorze dodatkowo odtruwamy organizm zmniejszając ilość toksyn w naszym ciele, efektywnie stymulujemy go do szybszej regeneracji i neutralizujemy wszelkie stany zapalne.

Regularne zabiegi sprawiają również, że nasze ciało odzyskuje zdrowie, naturalne piękno i kondycję.

Zabieg jest przyjemny i odprężający, wewnątrz komory można czytać książki i prasę czy słuchać muzyki.

Zabieg dodatkowo płatny

Jak

wygląda zabieg?

Zabieg odbywa się w specjalnie skonstruowanej komorze o regulowanej atmosferze i podwyższonym ciśnieniu

Zabieg trwa 90 minut i odbywa się raz dziennie. Zalecana seria zabiegów to minimum 5 sesji. Ilość zalecanych sesji – bez ograniczeń.

W czasie sesji w komorze przeszkoleni pracownicy dbają o bezpieczeństwo pacjentów.

Korzyści z terapii.

• spowolnienie procesów starzenia się skóry
  • leczenie przewlekłego zmęczenia
  • leczenie chorób skóry (łuszczyca, pokrzywka, wysypka, rumień, trądzik)
  • Wspomaganie procesów leczenia po zabiegach medycyny estetycznej i po innych zabiegach chirurgicznych
  • leczenie chorób związanych z niedotlenieniem tkanek
  • leczenie obrzęków
  • leczenie trudno gojących się ran
  • leczenie chorób układu krążenia
  • terapia przyśpiesza leczenie złamań
  • wspomaganie leczenia chorób neurologicznych (ADHD, Autyzm, CH. Alzheimera, CH. Parkinsona)
  • Regeneracja organizmu

W czym pomaga

tlenoterapia hiperbaryczna?

MIGRENA, DEPRESJA

Podczas zabiegu w komorze hiperbarycznej poprawia się przepływ krwi w mózgu i następuje dotlenienie tkanki mózgowej oraz odkurczenie naczyń krwionośnych. Efekt działania terapii można więc zaobserwować już po kilkunastu minutach leczenia – co ważne ma on trwałe rezultaty. O zaskakująco dobrych rezultatach można również mówić w przypadku leczenia depresji (szczególnie depresji oddechowej) – dotlenienie tkanek, podniesienie prężności tlenu we krwi podczas zabiegu powodują poprawę nastroju.

UDAR MÓZGU

Zabiegi tlenoterapii hiperbarycznej pomagają w odzyskiwaniu funkcji neurologicznych u pacjentów po przebytym udarze mózgu. Dzięki regularnym sesjom poprawia się metabolizm komórkowy i mikrokrążenie. Ponadto zwiększona podaż tlenu stymuluje angiogenezę i neurogenezę, redukując przy tym stany zapalne i pobudzając do życia uśpione rejony i komórki mózgu.
W wyniku regularnych sesji następuje poprawa funkcji nerwowych i psychicznych oraz motorki i koordynacji

REUMATYZM

Tlen podawany w komorach hiperbarycznych m.in. zmniejsza markery stanu zapalnego, redukuje ból i wspomaga regenerację.
W Stanach Zjednoczonych tlenoterapia jest dziś standardem w leczeniu wielu schorzeń reumatoidalnych czy zapaleń kości. Co ważne – regularne sesje w komorze hiperbarycznej często mogą powstrzymać postęp choroby reumatycznej nawet w zaawansowanym stadium choroby.

POMOCNICZO DLA SPORTOWCÓW

Tlenoterapia hiperbaryczna w medycynie sportowej nazywana jest często legalnym dopingiem – z jej zalet korzystają zarówno zawodowi sportowcy, jak również osoby uprawiające sport na mniej wyczynowym poziomie. Terapia HBOT gwarantuje szybszą regenerację po obciążającym treningu, redukuje deficyt tlenowy powstający po dużym wysiłku, zaś lekarze i fizjoterapeuci doceniają ją głównie dlatego, że regularne zabiegi pozwalają szybciej wrócić do gry po kontuzji.

BORELIOZA

Tlenoterapia hiperbaryczna redukuje stany zapalne i już na początku terapii może złagodzić lub eliminować niektóre z objawów przewlekłej infekcji. Dodatkowo regularne sesje HBOT wspierają organizm podczas długotrwałej antybiotykoterapii. Tlen to silny środek bakteriobójczy, zaś Borrelia burgdorferi (bakterie wywołujące boreliozę) umierającą w obfitej ilości tlenu. Co ważne: tlenoterapia jest skuteczna wobec baterii beztlenowych, które wywołują wiele infekcji zagrażających życiu.

POBRZĘKI, INIEKCJE, URAZY

Podczas zabiegów tlenoterapii aż ośmiokrotnie wzrasta poziom komórek macierzystych we krwi – dzięki temu naturalna regeneracja przebiega znacznie szybciej.
W przypadku obrzęków często dochodzi do odcięcia dopływu tlenu do tkanek, co może prowadzić do zakażenia i dalszych powikłań. Komora hiperbaryczna działa stymulująco na fibroblasty, a więc sprzyja regeneracji nabłonka – tlen dostarczony do organizmu podczas tlenoterapii dociera do uszkodzonych obszarów ciała i przyspiesza ich gojenie.

SPOWOLNIENIE PROCESÓW STARZENIA

Co prawda komora hiperbaryczna to nie wehikuł czasu, ale z pewnością pozwala wrócić do dobrej formy sprzed lat, zapobiegać przedwczesnym objawom starzenia i przywrócić promienny wygląd. Wszystko dlatego, że tlenoterapia bardzo skutecznie usuwa toksyny z organizmu, wspiera pracę układu immunologicznego, poprawia jakość snu i usprawnia procesy poznawcze (czyli pozytywnie wpływa na pamięć, percepcję, koncentrację).

REGENERACJA PO ZABIEGACH CHIRURGICZNYCH

Tlenoterapia hiperbaryczna sprawia, że znacząco wzrasta liczba komórek macierzystych, które odpowiedzialne są za procesy gojenia.
Regularne sesje HBOT sprawiają, że składniki odżywcze lepiej dostają się do wszystkich tkanek, a ponadto redukują obrzęki, zapalenia i usprawniają przepływ krwi do uszkodzonych tkanek. Dzięki temu regeneracja po zabiegach i operacjach przebiega znacznie szybciej.

AUTYZM

Zabieg w komorze hiperbarycznej poprawia koncentrację i zdolności poznawcze, polepsza kontakt wzrokowy, obniża poziom stresu, poprawia jakość snu i dotlenienie tkanek.

CHOROBY SKÓRY

Łuszczyca, rumień, pokrzywka, AZS, trądzik, wysypki i wiele innych – Tlenoterapia Hiperbaryczna nie tylko przyspiesza gojenie się ran skórnych, ale także zmniejsza stan zapalny.

POPRAWIENIE KONDYCJI SKÓRY

Zabiegi tlenoterapii hiperbarycznej od dawna wykorzystywane są lub zalecane w klinikach odnowy oraz SPA.

TRUDNO GOJĄCE SIĘ RANY

Tlenoterapia wraz z równolegle prowadzonym leczeniem chirurgicznym oraz antybiotykoterapią znacząco zwiększa efektywność gojenia się ran.

jak

przygotować się do zabiegu?

Terapia hiperbaryczna jest nieinwazyjną i skuteczną metodą leczenia wielu dolegliwości – nie wymaga wielu przygotowań.

• Przed zabiegiem zaleca się spożyć lekki posiłek (najlepiej na 2-3 godziny przed zabiegiem).
  • W dniu zabiegu nie należy spożywać alkoholu, zaleca się również ograniczenie spożycia napojów gazowanych. Sugeruje się też, aby osoby palące wstrzymały się z paleniem minimum 3-4 godziny przed rozpoczęciem sesji.
  • Tuż przed samym rozpoczęciem zabiegu pacjent korzysta z toalety, zdejmuje zegarek i biżuterię oraz przebiera się w bawełniany strój.

przeciwskazania

Tlenoterapia stosowana właściwie i pod nadzorem wykwalifikowanej kadry – jest procesem bardzo ubogim w ryzyko powikłań. Istnieje jednak kilka przeciwwskazań do zabiegu, o których warto pamiętać

• nieleczona odma;
  • ostre schorzenia uszu;
  • padaczka;
  • stosowanie niektórych leków, głównie cytostatyków (Doksorubicyna, Bleomycyna, Cisplatinum); inne leki: Mafenide acetale;
  • ciąża;
  • zapalenie nerwu wzrokowego;
  • rozrusznik serca;
  • choroby płuc (np. rozedma) z retencją dwutlenku węgla;
  • stany gorączkowe;
  • infekcje wirusowe;
  • wrodzona sferocytoza;

Pytania? Wątpliwości?