Ten program dostosowany jest do pacjentów, którzy wymagają rehabilitacji po wszczepieniu endoprotezy stawu biodrowego. Program zapewnia zabiegi przywracające siłę mięśniową i funkcję stawu oraz ma na celu poprawę koordynacji ruchowej, pozwalając na szybki i bezpieczny powrót do pełnej sprawności.

Prezentujemy holistyczne podejście do zdrowa. Wierzymy, że na nasze zdrowie mają wpływ 3 czynniki:
sfera fizyczna, sfera duchowa i sfera mentalna (emocje).

Dbamy o Państwa wszystkie 3 sfery.
DLATEGO POBYT W NASZEJ KLINICE LECZY NIE TYLKO CIAŁO, ALE I DUSZĘ.

• Miesiąc temu Sławek przeszedł w Łodzi zabieg wszczepienia endoprotezy stawu biodrowego. Pan profesor Marek Synder spisał się na medal, ale również rehabilitacja, którą Sławek przechodzi w Klinika Rehabilitacji Nowy Dwór daje bardzo dobre efekty. Klinika znajduje się w pięknym zabytkowym dworze i położona jest w starorzeczu rzeki Rawki w sąsiedztwie Bolimowskiego Parku Krajobrazowego. Polecam to miejsce!

Joanna Fidler-Sierzputowska i Sławomir Sierzputowski

GWARANTOWANE

W pakiecie

Całodzienne
wyżywienie

Nocleg w pokoju 1 lub 2 osobowym (TV, Internet)

Dostęp do kuchni:
Kawa, herbata, przekąski

Serwis biurowy:
Fax, Kopiarka, Kurier

Rowery i wycieczki

SZCZEGÓŁOWE BADANIA KWALIFIKACYJNE LAKARZY SPECJALISTÓW

Przeprowadzimy z Państwem szczegółowy wywiad lekarski.

PRZYGOTOWANIE INDYWIDUALNEGO PROGRAMU

Przygotowujemy indywidualny program leczenia polegający na dobraniu zabiegów w taki sposób aby przyniosły najlepszy efekt terapeutyczny w krótkim czasie.

KONSULTACJA Z LEKARZEM

lekarz oceniając stan Państwa zdrowia i przygotuje najbardziej efektywną terapię

80 ZABIEGÓW

Dobierzemy zabiegi lecznicze spośród 60 różnych zabiegów dostępnych w naszej klinice. To daje ok. 80 ZABIEGÓW w trakcie trwania turnusu!

Zobacz zabiegi

ZABIEGI TERAPII MANUALNEJ TKANEK MIĘKKICH

To specjalna terapia przywracająca prawidłową mechanikę stawów.

SPOTKANIE Z PSYCHOLOGIEM

Przyjemne psychoterapeutyczno-relaksacyjne spotkanie. Usługa Ortopeddodatkowo płatna, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu konsultacji.
Zobacz lekarza

REFLEKSOTERAPIA

Refleksologia stóp to metoda leczniczego masażu stóp, w której stymulowane są określone punkty i strefy odruchowe na stopach. Tylko na zlecenie lekarza.

AROMATERAPIA

Aromaterapia w powietrzu, masaże, kąpiele aromaterapeutyczne, inhalacje.

ZAOPIEKUJĄ SIĘ TOBĄ

Specjaliści

• Anna Iżak
    Anna IżakLekarz Medycyny – specjalista rehabilitacji, ortopedii.
    • Arleta Wojtas
      Arleta WojtasLekarz Medycyny - specjalista rehabilitacji, ortopedii, traumatologii
      • Barbara Cypryńska
        Barbara CypryńskaLekarz Medycyny - specjalista rehabilitacji, ortopedii, traumatologii

Pytania? Wątpliwości?
        Śmiało dzwoń lub pisz.
        Jesteśmy dostępni 24H.
        Pomożemy.

kontakt@rehabilitacjanowydwor.com

Możesz też zostawić swój numer telefonu.
        Oddzwonimy jak najszybciej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą telefoniczną informacji o turnusie od: Rehabilitacja Nowy Dwór Sp.z o.o. Polityka prywatności

DODATKOWE

Opcje

kon

HIPOTERAPIA

face2

ZABIEGI KOSMETYCZNE
        (cellulit, zmarszczki)

frzyjer

USŁUGI FRYZJERSKIE

diagno

DIAGNOSTYKA OBRAZOWA

tlenoterapia

TLENOTERAPIA
        w komorze hiperbarycznej

REHABILITACJA

po endoprotezie stawu biodrowego

Endoprotezę stawu biodrowego wykonuje się przede wszystkim pacjentom z chorobą zwyrodnieniową stawów, z chorobą reumatoidalną, osteoporozą, a także po złamaniu szyjki kości udowej. Endoproteza stawu biodrowego to pewnego rodzaju operacja w czasie, której pacjentom wszczepiany jest implant w miejsce chorego stawu.
        Taka operacja uwalnia od bólu i przywraca sprawność i ruchomość biodra. Proteza zbudowana jest z trzpienia i panewki, które zastępują zniszczone powierzchnie stawowe. Operacja inplantacji endoprotezy przeprowadzana jest w znieczuleniu zewnątrz-oponowym. Po operacji pacjent pozostaje w szpitalu około tygodnia.
        W tym czasie rozpoczyna się już wstępna rehabilitacja po endoprotezie stawu biodrowego podczas, której pacjent uczy się chodzić przy pomocy dwóch kul. Po wyjściu ze szpitala powinna się rozpocząć rehabilitacja stawu biodrowego po endoprotezie, która pozwoli odzyskać pełną sprawność stawu. Rehabilitacja poszpitalna jest dość długa. W pierwszych tygodniach po operacji należy zadbać aby nie przeciążyć stawu i rozpocząć odpowiednie ćwiczenia usprawniające. Początkowo rehabilitacja po endoprotezie stawu biodrowego polega na nauce siadanie i kładzenia się do łóżka, chodzenia po schodach. Należy także wykonywać ćwiczenia izometryczne i oddechowe, a także ćwiczenia czynne stopy i kończyny nie operowanej. Następnie do rehabilitacji włączane są ćwiczenia bierne operowanej kończyny.
        Ćwiczenia te mają na celu zwiększenia zakresu ruchu i zwiększenia siły operowanej kończyny ale nie mogą przekraczać granicy bólu. W późniejszej fazie rehabilitacja ruchowa po endoprotezie ma na celu wzmocnienie mięśni otaczających operowany staw biodrowy oraz przywrócenia prawidłowego zakresu ruchomości.
        Stopniowo rehabilitacja po endoprotezie uzupełniana jest o coraz intensywniejszy chód i jazdę na rowerze. Całkowite wrośnięcie endoprotezy, po operacji i rehabilitacji z powrotem do osiągnięcia pełnej sprawności trwa około ośmiu do dwunastu miesięcy.

PRZYCZYNY

BÓLU BIODRA

• Ból biodra może być spowodowany przeciążeniem stawu biodrowego. Przeciążenie może powstać na skutek intensywnego treningu, ciężkiej pracy, a nawet nie prawidłowo wykonywanych ćwiczeń. Zazwyczaj takie dolegliwości przechodzą samoistnie.
        • Inna przyczyna to zespół podrażnionego stawu biodrowego. Oprócz dolegliwości biodrowych objawia się również utykaniem i bólem w pachwinach. Ten stan należy leczyć zabiegami fizjoterapeutycznymi.
        • Kolejna przyczyna to urazy. Powodem może być zwichnięcie stawu biodrowego, złamanie szyjki kości udowej. Ból jest wówczas ostry. Występuje również obrzęk i pojawiają się krwiaki. Należy wówczas koniecznie zgłosić się do lekarza.
        • Zwyrodnienie stawu biodrowego. Przy tej chorobie ból promieniuje do pachwin i kolan, Często poprzedzony jest bólem kręgosłupa. Bóle nasilają się podczas wykonywania ruchów. Konieczna jest wizyta u lekarza.
        • Zapalenie stawy biodrowego. Objawia się bólem biodra. Zazwyczaj jest postępujące zwyrodnienie stawu, zapalenie kaletek maziowych lub inne choroby o podłożu zapalnym.
        • Choroba Perthesa, najczęściej rozwija się u dzieci, szczególnie u chłopców. Oprócz bólu biodra pojawia się również utykanie, sztywność w biodrze i spłaszczenie pośladka. Konieczna jest wizyta u lekarza specjalisty.
        • Nierównowaga stawowo-mięśniowa. Do niej zaliczają się między innymi: skrócenie kończyny dolnej, przykurcze mięśniowe, skośne ustawienia miedniczy. Dolegliwości objawiają się bólem biodra i pachwin w trakcie wykonywania ruchów.

Pytania? Wątpliwości?

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą telefoniczną lub elektroniczną informacji o turnusie od: Rehabilitacja Nowy Dwór Sp.z o.o. Polityka prywatności